Omdat ik weinig ervaring had in het maken van digitale animaties heb ik voor Lounge geëxperimenteerd met het moduleren van de volumes tot ik tevreden was, zonder tevoren te weten hoe het zou eindigen. De figuratieve voorstellingen die in de grootste hal zijn verwerkt heten Kinderen van het paradijs, Historieschilderij en De erflaters. Zij volgen niet één en hetzelfde programma. In Kinderen van het paradijs zijn vier leden van een popband te zien omringd door een schare rondhangende jongeren. Historieschilderij is gevuld met de toenmalige bewoners in mijn straat: kinderen, junks, 2 Irakezen, 2 lesbische vrouwen, een paar gestrande jongeren. De erflaters bestaat opnieuw uit achteroverliggende jongeren, maar nu gecombineerd met figuren die een flinke rol speelden in de media in de tijd dat ik als jongetje van 10 naar tv keek: Jane Fonda, Mohammed Ali, Heintje (jonge mensen weten niet meer wie dat was), Johan Cruyff en Shocking Blue. Het onderwerp uit De erflaters zou belangrijk worden voor de tekeningen voor de volgende film, Lounge II, en De vrijheid (werktitel), projecten waar ik nu (september 2013) mee bezig ben.